zaki

cukup.


bit bitter bites


friends are not superheroes, they are just humans.
and friends, are capable of saying bad things to you.
and they might not be there when you are in the deepest hole.

so, what makes a good friend?

i don't know. ask your good friend. 

sesetengah lagu, boleh bikin kau gila...

...dan membayangkan macam-macam imbasan imej di kepala.

contohnya macam toe's motronome yang diberi P tadi, aku imagine berada di rooftop menghisap rokok sambil angin kuat meniup rambut, dan dibelakang aku ada honey, yang memegang kuat pinggang empuk sambil kepalanya dilekuk leher aku.

dan lagu dari spritz pemberian P juga, aku bayangkan aku baru bangun dari mimpi di tengah malam. sambil memandang ke luar tingkap. dan yang kelihatan, cuma bulan dan bintang terang. dan kalau ini movie, akan ada momen di mana aku flashback, ke momen aku di bilik bersama honey, half naked, satu masa dulu, 2 hari sebelum dia pulang ke co.mayo ireland. tatkala itu, aku meniarap di atas kakinya, dan sambil menelangkup, aku menangis.

.

sugarcoat

sekurang-kurangnya, aku ada momen² begini dalam hidup.
benda² inilah yang selalu menyelamatkan aku aku.

it's about time

eyyie, now 1 yr 6 months 28 days.


dengar sini, eyyie.

belajar cari hidup eyyie sendiri, ya? jangan lupa orang-orang yang pernah baik dengan eyyie. dan maafkan semua yang pernah memusuhi eyyie. eyyie, kena selalu sedar siapa diri eyyie dan kalau ada orang lain cuba ambil pergi diri eyyie, jangan berdiam. bangun, tentang dan teruskan hidup tanpa pedulikan yang lain. dalam keluarga kita, minda dan maruah tu lah segala harta yang kita ada. 

kalau satu hari nanti eyyie hilang tujuan, kembali pada apa yang eyyie tahu atau kembalilah ke blog ini.  di blog ni, aunty mok sudah sediakan segala yang kamu perlu tahu tentang hidup.

and someday when i'm gone, you must make sure this blog goes on.

that's how much i love you.

iKU

paramore (ending) @ bkt jalil


telefon berdering.

aku angkat gagang telefon.

aku tersenyum.

gagang telefon aku letak kembali.

this won't end well

aku tak pasti macam mana aku ke sini. ke daerah yang kita tidak lagi percaya tentang kebaikan sesama manusia. tiada lagi belas. yang ada cuma kekayaan dan ketamakan. tiada lagi peduli tentang konsekuensi memecah belahkan perhubungan akrab sesama teman dan kekasih.

dalam kes ini, aku yakin aku akan menang. tapi aku kurang yakin, yang mereka akan kekal memandang aku seperti seorang yang tak bersalah. kerana mereka mahu aku kalah dan tersungkur. mereka tidak mahu aku wujud di kalangan mereka. aku cuma seorang teman yang dikatakan dua muka, dan selalu menghasut orang lain melakukan kejahatan.

ironinya, mereka bercakap seolah mereka kenal aku. walhal, nama penuh mereka pun aku tak pernah mahu hafal. now i know the reason why.

soon they'll find out who i am. dan mereka akan menyesal buat benda ni kat aku. i'll make sure of that. bukan dendam. cuma aku mahu mereka dapat satu pelajaran yang mereka takkan lupa.

oh yes, i'll make them remember this.

c*nt

i'm trying very hard not to loose my evil.

if you're smart, you'd be very scared and leave me alone.

but apparently you're an imbecile that haven't had sex for the longest fucking years.

today onwards, you'll see that word embossed to your ugly forehead, everytime you look in the mirror.

shame on you, c*nt. you might as well loose your hijab and walk naked!

welcome back P!


aku pernah sebut satu masa dulu, bahawa dua manusia yang pernah akrab pada satu masa pasti akan bertembung di dalam satu dimensi yang lain. dan bila mereka bertemu, samada keadaan bakal pulih atau kekal hancur, itu mereka sendiri yang tentukan.

aku bukan wanita yang baik dan apa yang kau bakal baca mungkin sukar untuk dipercayai kerana bunyinya terlalu menggelikan.

honey,

i am not that girl who always have money to spend, expensive handbags to carry or shiny jewelleries to wear and not having to share stories like 'i have four bucks in my wallet' with their boyfriend.

i am that girl, who shared stories like 'i have four bucks in my wallet and have not one clue how to go home later' while crying, to her boyfriend. and fuck it if i sounded like a telenovela!

you are the most perfect guy for me, because you were always there to listen and help me out, but i can't be sure if i am still what you think i was when we first met. worse, you might just think i'm a mistake.

i don't blame you for thinking that way. i do have issues with myself. heck, i am disgusted with myself.
 
i could only hope that i am not mistaken. everything you read here in this blog, this is me. the girl you saw at that table @ jalan walter grenier, that is me. the girl you just heard crying on the phone, well, that is me too. 

i swear, that all i want is to share what i have or don't have, with you. and i would do exactly the same thing you did to me and more, unconditionally.

i love you that much.

your sayang,
si.boolat

the s word

beachy head, england*

aokigahara, mt fuji, japan

the golden gate bridge, san francisco

this aren't necessarily the photos of places i dreamed of going.
these picturesque hillviews are the location with the highest amount of suicide, in the world.
meremang dan menenangkan at the same time.

* the cure recorded 'just like heaven' & 'close to me' videos here.

aku jatuh hati pada simplicity.

october 11, 2010
back to my work station.

cuma tinggal lagi 12 minggu. bulan depan, katanya dia akan book tiket.

jadi untuk habiskan hari minggu yang kadangkala rasa panjang, aku selalu pastikan berjumpa dengan junkies² yang lain. pavillion, itu sanctuary kami untuk people gazing dan cuba mencari satu comfort di dalam kesesakan manusia² plastik.

hujung minggu lalu, aku dihadapkan dengan dua gaya hidup yang berbeza. pada hari sabtu, aku cuma keluar pada lewat petangnya, bertemu sama zac dan aaron. dan kemudian 2 teman se-MAS zac yang paling cool aku pernah jumpa pula sama menjamu dan langsung kami berkongsi pengalaman untuk 3 jam berikutnya. ada sejenis perasaan, kalau kau tahu, ianya boleh meremangkan kau. contohnya, pada satu ketika dalam cerita ini, aku merasa sangat² wujud, tenang, dan bahagia. untuk 4 jam, kami berempat cuma duduk berbual dan tidak sekalipun aku rasa bosan.

berlainan pula pada keesokan harinya, bila teman aku menjemput tuk aku pergi ke satu gig metal. aku ternyata sedikit berat hati untuk pergi. tapi mengenangkan teman ini teman baik yang selalu bantu aku saat aku tersungkur, maka aku ringankan lemak² ini untuk jadi lebih cooperative.

setibanya di sana, aku lihat lautan manusia yang hampir kesemua mereka berbaju hitam. typical gig scene. flashback hidup aku, circa 1998-2007. aku masuk ke dalam, dan kemudian aku dengar lagu²nya. band² awal teramatlah menjengkelkan. aku hampir saja terlantar di lantai kelab itu, akibat mengantuk yang merupakan satu signal kebosanan severe.

namun aku gagahkan diri. nasib aku baik, punya teman² yang hilarious. menghilangkan rasa hollow dalam diri ni dengan ayat² dan soalan² merapu mereka. hanya untuk mereka, aku di situ dan hanya untuk mereka juga aku bertahan sehingga hampir 7 jam lamanya. nasib baik, sil khannaz, infectious maggots dan satu band yang lebih junior, yang aku lupa namanya, berjaya membuat gig itu memorable.

dan selepas dibandingkan kedua² hari tersebut, aku hanya mampu mengulas bahawa aku semakin berusia. tidak lagi enthusiastic pada gaya hidup pantas dan memberatkan. aku kini cuma mahu duduk di mana² kedai kopi, atau tepi jalan, atau di rumah, bersama teman baik atau honey jika dia di sini, sambil menghirup teh'o ais atau latter kalau aku berduit, dan bercerita dan bercerita dan bercerita. aku bahagia duduk melihat gelagat manusia, dari menjadi mereka yang di dalamnya. sekarang ini, bila boss menjengkelkan pun, aku cuma jawab 'ok'. aku sangat kehabisan tenaga untuk menentang.

tapi jangan takut. ajaran punkrock masih selalu berada di belakang minda. biarpun aku tidak lagi kelihatan sepertinya. 

mungkin aku kini suka pada genre, simply(simple) punk.

akhirnya, aku jumpa sesuatu yang bisa buat aku marvel pada hidup semula

harapnya kau juga jumpa sesuatu yang a(muse)ing, hujung minggu begini.

never ever let your weekend go to waste. just get wasted!

homage to zulhusmie avi

zac & i@the beach boutique's pool

october 5, 2010
jalan raja chulan

that night, there was a certain calmness as i sat, talked, and walked side by side with zac, though both of our heads still strongly acquainted with the krabi trip. the trip that changed all seven of us in the most unusual ways.

'beb. aku dah pergi merata dunia. tapi krabi, is the best trip of my life'.

i just smiled at zac as he finished his sentence. i don't need to convince him more of how agreeable i am with him.

for a brief moment, i catched a glimpse of zac's eyes gazing the crowds upfront, but i somehow knew, that what he really saw was only us, there at krabi, free with not a care in the world. zac had to leave earlier for bangkok on our last day at krabi, and i could almost imagine how horrible it must felt for him to travel alone, leaving all the good things behind for another ride of his life.

that night, by the fountain in front of lot 10, we were different persons with the same timid hope. just us, chasing daylight out of this darkened night.

come on, zacko!

8th wonder of the world

October 5, 2010

dabbawallahs.

with six sigma rating of 99.99999% accuracy (which means only 1 mistake in 6,000,000 deliveries), and not even a single sort of technology involved (some even travel barefooted under the 42 degree celcius sun), i can't help but be amazed. it's almost magical seeing these indians carrying those tiffins on their head.

and they just make us white collars looked like real sissies yo. sissies!!!

corporate affairs

golf tournament.
a day with the mentally handicapped children.
premium items.
deepavali & season's greetings cards.
cny cards & money packets.
media contacts updation.
2011 mpi media relations training.
mpi-petronas majlis penganugerahan tokoh kewartawanan negara.
advertisement rates & packages from yellow pages.
@ffin e-newsletter jul-dec 2010 issue.
sponsorships/ donations matters...

just some of what my job entails.

buat from a to z. lakukan apa saja untuk meet deadlines. katakan 'ya' bila boss mengamuk. lepaskan marah pada bantal di rumah. datang awal dan balik lambat tanpa sebarang reward adalah cliche. balik awal masih subjek taboo. look all tres chic dengan pakaian² yang hanya mampu dibeli 6 bulan sekali. di depan client/ agencies aku paling hebat, nak balik duit takda, nobody knows. jangan letak harapan tinggi di sini. kerja 10 tahun belum tentu dapat tukar meja sekalipun.

glamour kan kerja corporate comms?

..and i can be anything i want in this world, they say.

penipu!

the moon

maya angelou said it best. people don't remember what you do. or what you say. but they will always remember how you make them feel.

dan aku percaya, aku tak akan lupakan mereka yang aku dah hilang. even when it hurts.to me, the good things will remain good, no matter how bad it turned out in the end.

minda aku akan selalu singgah di sini










these photos are even better than the ones on the web.
the gamble was so worth it.

next: dives, pageants, fish eyed faces & plenty of flesh. wait for it.

no wonder

seth is the god of violence, disorder, storms and chaos. he is the evil brother of osiris, who he killed. his father and mother are a god and a goddess. the reason why he became a god of storm was because he had the throne when osiris died. horus, osiris son, came and he battled seth. as result, seth died. this is why he became the god of storms evil, violence, disorder and chaos.

astaga.

jadi status aku di FB saat ini ialah '3 is the happiest number'

october 1, 2010

sebab 3 bulan saja lagi aku akan dapat lihat semula sesuatu yang akan memulihkan segala yang jahanam tentang aku.
 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space