ini dia, pembolehubah.



ada banyak perkara yang boleh aku katakan tentang movie ni. all the bestest things. but sadly, the only thing i can share with you ghost readers was what F said few days prior.

"the simpler it is, the harder it is".

google. wiki. buy the dvd. i can't help you understand how undescribably superb this cartoon is.

sampai juga aku di sorga



september 25, 2010
the beach boutique resort
had yao beach
krabi, thailand

aku ke sini tanpa plan, tanpa duit yang banyak, tanpa travel adaptor, tanpa kepastian tentang aku lepas atau tidak immigration check. tapi ternyata, minda boleh ubah apa pun. dalam kepala otak aku, aku dah lama sampai ke sini pun. setelah berhenti di beberapa immigration check point, aku lepas.

bayangkan, aku cuma pack barang-barang aku pagi tadi. tepat pukul 7.30 pagi baru aku betul-betul nekad untuk pergi ke krabi. ya, memang aku berat hati untuk pergi pada mulanya, atas sebab yang aku sendiri tak pasti. dan aku juga tak pasti apa yang membuatkan aku mahu pergi in the end. aku rasa, aku ke sini, mungkin kerana aku malas nak fikir. plus, aku dah beli tiket 8 bulan lepas.

by the way, did i mention that i'm actually in heaven? memang ada kuasa yang bawa aku ke sini. and when you don't know what to do, just trust your guts. nanti. you'll know later what i mean. :)

p/s: honey, sorry i didn't tell you i'm here when you called. i couldn't decide when we spoke. i wanted to text you but i can't, my phone is out of batt, and i couldn't charge my phone. here they only have two pin plug. i'll be back tuesday. and i'll tell you all about it. wish you're here. you'd love this place.

erm, ini sukar.

september 22, 2010

i hate the process and i hate the research and preparation part. but in this life, you'll get to do this many times.

i dread interviews and seeing doctors. yet, i got to do both on the same day. grrreat.

ini bukti betapa aku memang tak ambil peduli dengan benda2 remeh macam ni.

aku baru tahu tentang kewujudan charice pempengco hari ini. thanks  for letting me know, honey.

not that i want to brag, but i still wonder what made her so big, apart from being discovered on youtube at 13 and being the first asian to sing with all the biggest stars in all the most well known places. another singing sensation?

i mean, with youtube of course anything doable. even your cat can get famous.

sorry la, maybe it takes quite a bit to wow me these days.

p/s: wow-ed at how the pakistanis survived the massive flood and lived with practically nothing.

aku cuma mahu hargai kewujudan mereka dalam hidup aku.

dearest friends and loves (you know who you are), 

dah lama nak cakap ni. but now i'm reminded of it again so i'm gonna say it. i know i don't have many readers. my nuffnang stars still remains at 3 and unique visitors to my blog on average are only around 97 to 140 max.

so when you know there's a few who take their time to understand and get to know what you have to say, i couldn't help but feel truly blessed and loved. even when, sometimes i know people wrote nasty things about me in their blog. but i can't be mad at them for that. i know it's hard for people not to care what i said cos most of the time, what i said is true. and isn't that the best sign to know that people still cares about you?

anyways, here it is.

thank you for all your pautan at your blogs. you wouldn't know this, but i feel honored knowing you guys read what i had to say and respond to it by leaving your comments. (as far as i remembered, there's only one person who leave a rather harsh comment but i posted it anyhow because i love to see how people react to what i said here). aku tak kisah orang lain tak buat macam tu. tapi aku sangat kisah bila ada teman yang actually buat begini.

also, to my few silent readers,  from sukaconteng, wabakbilikgelap, sukamembebel, juliemarlina, unpoisioncynicalcynide, aklakhan, ruffology, from australia, from the u.s, from ireland, sometimes from thailand and indonesia, and of course those who googled pelalisibulat,

thank you from the bottom of my heart for reading and not passing judgment. well even if you do pass judgement, i must thank you for not saying it out loud. you guys are so awesome. i may be weird but i make friends too ya know, so don't be shy to drop your lines and we'll be instant friends, i promise you! :)


cheers,
si.boolat

so what if i say i love you everyday? why is that so bad? who make up all these rules anyway?

honey kata, bila dia balik nanti, kami berdua perlu ke suatu tempat yang jauh dari manusia dan lain-lain, selama 10 hari. antaranya tempat seperti pulau banding, hutan belum, gerik. atau pilihan aku semestinya pulau perhentian kecil, terengganu.

hanya mendengar berita ini sudah cukup buat aku meremang.

4 bulan saja lagi.  dan aku rasa aku mungkin akan pengsan melihat dia di airport nanti. rindu sangat.

kau orang faham ke perasaan in love macam ni?

you should try it sometime. ya know, not afraid of saying or showing what you feel...oh and also to make mistakes.

membebel bagus untuk terapi jiwa, selain ais krim dan seks.

september 21, 2010
3:54pm

ada banyak perkara yang aku tak ceritakan pada orang. sebab pertama, aku rasa ianya tidak perlu. dan kedua, nobody cares. seriously. aku selalu fikir, dalam dunia ni, siapa yang aku boleh ceritakan semua apa yang aku rasa? dan jawapannya tiada. even pada honey aku, aku tak boleh ceritakan semuanya. kenapa? sebab aku sendiri rasanya tak sanggup mendengar semua masalah orang, jadi kenapa perlu orang mendengar masalah aku? kalau aku tak boleh tahan, apa yang buat aku fikir yang orang lain boleh tahan mendengar masalah aku?

jadi ini amat menyedihkan. bila kau ada terlampau banyak perkara yang ingin kau kongsikan sama teman atau partner kau, tapi pada masa yang sama, kau tak boleh harap untuk mereka betul-betul faham. jadi in the end, kau terperangkap dalam masalah kau sendiri. dan masalah itu akan duduk berlumut di dalam kepala kau. dan aku rasa ini punca kepada semua yang gelap dan buruk di dunia ni. murderers, suicidal behaviour, rapists. mereka ini semua ada satu perkara di dalam diri mereka yang tidak boleh dikongsi dengan sesiapa pun, jadi akhirnya, yang gelap itu menular keluar dari diri mereka, tanpa sesiapapun boleh menutupinya. dan saat bila kita mulai sedar itu, semuanya dah terlewat.

atas alasan itu, aku berani berkonfrontasi. i speak my mind dan aku sememangnya tidak akan boleh jadi the talented mr ripleys. but of course i'm no saint. tapi aku sebolehnya cuba, untuk gradually lepaskan segala rahsia aku satu persatu pada orang yang aku benar-benar percaya, bila sampai waktunya. dan aku tak beritahu segalanya pada satu orang sahaja. geng A, akan tahu sesuatu tentang aku yang tidak ada seorang yang lain pun tahu. begitu juga geng B. dan C. atau D. rahsia juga satu harta pada aku. amanat yang aku yakin bakal jadi berguna pada orang-orang tertentu dalam hidup aku, bila aku dah tiada nanti.

jadi inilah cara aku jalani hidup ini sekarang. aku akan sayangi mereka yang aku mahu sayang sampai aku mati. aku akan sayang segelintir golongan lain yang bencikan aku. aku juga ada benci pada mereka yang dah lukakan hati aku dan yang tak mahu menerima maaf aku. aku akan cuba think highly of everyone dan pada mereka yang pernah berbuat baik pada aku, percayalah aku tidak mudah lupa tentang perkara-perkara begini.

lagi fakta, sesetengah orang rapat dengan adik beradik mereka, tapi ada sesetengah yang lain merasakan mereka tidak perlu untuk bercakap pun sama adik beradik mereka. ada orang suka bercakap, ada yang lain lebih suka diam. ada yang sayang mak ayah mereka, dan ada juga yang bencikan parents mereka sendiri.

jadi, ini aku. kamu mungkin tak setuju atau tidak suka pada cara aku tapi inilah dia yang aku suka. dan inilah dia yang aku tak suka.

aku wujud di kalangan kamu semua dan aku berbeza.

p/s: aku perlu berterima kasih pada mathematics and those who have taught me passionately about the subject. it is the most and the only subject that changed my life, apart from english. kalau kamu bijak, kamu tak akan ketawakan aku tentang hal ini. :)

percutian sama teman-teman memang sesuatu yang aku selalu hargai.

the view from the beach boutique resort. heaven for only rm50/night/person

september 21, 2010

there's no turning back. i'm packing my bags.

geng, sapa tak pakai bikini the moment kita touch down, korang bukan kawan aku. and also, there probably isn't going to be another next time. so please please have the most fun and no judging others, okay?

krabi here we come!

something kept me from reaching out


ada masanya, aku seolah melihat diri aku sendiri, di dalam satu bola kaca. aku akan pegang bola tu, dan aku akan lihat, mini me yang hidup di dalamnya.

... aku dapat rasakan itulah pengakhirannya movie yang aku akan buat tentang diri aku, yang entah bila.

just come back when you think it's time.

september 17, 2010

you heard me. i'm done counting.

mungkin aku bukan seorang yang happy seperti yang semua mahu

i'm currently having the worst kind of diorrhea. it's been over 5 days and i'm still vomitting and purging. kepala sakit. badan lemah sebab tak telan apa-apa solid food.

sumpah, for the first time, aku tak sabar nak masuk hospital.

hiatus

i'll be back monday, sept 13.

try to have a great raya semua, okay? :)

sebak

september 8, 2010

banyak berita mengujakan harini. dan ini jarang-jarang berlaku.

jadi aku anggap, ini petunjuk. yang memang ada tempat yang lebih baik untuk kita semua di luar sana. sanctuary, yang hanya kita bole gapai dengan kesakitan bertahun.

tahniah F. aku tumpang bangga melihat kau di anak tangga yang lebih tinggi.

jangan takut dan jangan tunggu untuk aku ada di situ. hidup perlu terus, walaupun itu memerlukan kau untuk meninggalkan satu ruang selesa, ataupun seorang teman baik jauh di belakang. 

somethings gotta change. kan?

untuk pencinta amateur, watch & learn.


cinta dan perasaan, memang tak boleh dipaksa.
macam air mata aku yang keluar bila aku lihat ini
dan membayangkan betapa bertuahnya aku
dapat disayangi dan menyayangi seorang lelaki (bukan chauvinist)
seperti honey-ku.

p/s: i'm there with you this raya. believe that. 

bila tiada seorang pun kawan yang sudi meneman, maka..

aku sendiri ke pavillion, membeli tiket wayang, makan pop corn, duduk melihat dan berjalan seorang diri.

dan aku tak perlu buat ini semua sendiri, kalau kau ada.

LDR sucks.

mungkin happiness datang dalam bentuk begini. long, and what looks like a champ.

thank you, darling nodie! selamat jalan pulang ke malaysia ya buk!
jumpa nanti, can't wait!

today, i saw the other side of him.

september 1, 2010

nada tinggi, cynical dan lain lain.

so when you texted me to say sorry and all, i thought,

this is when i should swallow the pain and text 'love you'.

aku dah kental.

tak tau kenapa,

september 1, 2010

tapi aku nak sangat tonton movie si drew barrymore dengan si justin long tu.

it's so us. ;)

kalau aku menangis tentang seseorang, maksudnya aku sayang orang tu..

september 1, 2010

"i'm not pissed, but you make such a big deal out of this"

yes i do. i do because you are a big fucking deal in my life.

and it's the little things that matter.
 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space